سازمان ملل

کنفرانس مسکن و توسعه پایدار شهری (هبیتات 3)

کنفرانس مسکن و توسعه پایدار شهری(هبیتات3)

کنفرانس جهانی هبیتات سوم

     هبیتات سوم، سومین کنفرانس سازمان ملل در زمینه مسکن و توسعه پایدار شهری می باشد که در سال 2016 به عنوان اولین کنفرانس جهانی سازمان ملل بعد از آغاز اجرای دستور کار توسعه ­ی پس از 2015 یا هدف های توسعه پایدار برگزار گردید. این کنفرانس موقعیتی برای شکل دادن به اجرای اهداف­ جدید، و طرح­ ریزی برای راه­ های جدید رو به جلو برای پاسخ به چالش ­های شهری ­شدن بود.

در این کنفرانس “دستور کار جدید شهری” برای قرن بیست ­و یکم، که در آن پویایی همیشه در حال تغییر تمدن انسان ها را به رسمیت می شناسد، ارائه و تصویب گردید . این “دستور کار جدید شهری” بر روی سیاست ­ها و راهبردهایی تمرکز کرده است که بتواند به طور موثر قدرت و نیروی پشتیبان شهری­ شدن را برای ساختن فضاهای شهری پایدارتر و عادلانه ­تر مهار کند.

از آنجایی که کنفرانس جهانی هبیتات سوم یک کنفرانس سازمان مللی بود، “دستور کار جدید شهری” طی قطعنامه ای در مجمع عمومی سازمان ملل نیز به تصویب اعضای سازمان ملل متحد رسید. این کنفرانس از این جهت که بخش گسترده ­ای از بازیگران شهری شامل مسئولین منطقه ای، جامعه مدنی، بخش خصوصی، مؤسسات علمی و حرفه­ ای و کلیه­ ی گروه­ های مرتبط علاقمند برای مرور سیاست­ های شهری و مسکن که آینده­ ی شهرها را تحت تاثیر قرار می­ دهد، منحصربه ­فرد قلمداد میشود.