اطلاعیه کنسولی

اطلاعیه شماره 1

موضوع : خروج اضطراری بار سوم مشمولین غایب

بررسی ورود و خروج اضطراری بار سوم مشمولین غایب (مانند: فوت اقوام درجه یک و ... ) در سازمان وظیفه عمومی

 پیرو مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به شماره 61 / 10 / 2 / 2213 مورخ 28 / 11 / 1400 مبنی بر تمدید مهر خروج ویژه مشمولین تا پایان سال 1405 به آگاهی می رساند

          به منظور بررسی ورود و خروج اضطراری بار سوم مشمولین غایب (مانند: فوت اقوام درجه یک و ... ) در سازمان وظیفه عمومی‌کمیسیونی تشکیل می‌گردد که آن کمیسیون اختیار ارائه مجوز خروج مشمولین غایب خارج از کشور برای بار سوم را دارد. لذا ضروریست در صورت تائید صحت و سقم موضوع، فرم ضمیمه نامه شماره 721/1813486 مورخ 1402/8/13 بطور دقیق توسط متقاضی تکمیل و به همراه مدارک ذکر شده در نامه مذکور به اداره گذرنامه و روادید ارسال گردد.

       شایان ذکر است، به مشمولان متقاضی اعلام گردد که قبل از صدور مجوز مرکز، از سفر به کشور خودداری نمایند، زیرا با مشکلات عدم اجازه خروج مواجه خواهند شد و وزارت متبوع مسئولیت یا اختیاری در خصوص خروج این قبیل افراد از کشور که بدون هماهنگی قبلی وارد کشور شده اند را نخواهد داشت.

 

اطلاعیه شماره 2

موضوع: نحوه بررسی صحت و اصالت کلیه گواهینامه‌های موقت و دانشنامه‌های صادره از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی

هموطنان گرامی به آگاهی می‌رساند در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک، کلیه امور مربوط به صحت سنجی و استعلام مدارک تحصیلی دانش آموختگان وزارت علـوم، تحقیقـات و فنـاوری به صـورت الکترونیـکی و برخط و از طریـق مراجعـه به پرتـال سازمـــان امور دانشجویـان به نشانی https: /  / portal.saorg.ir امکان پذیر می‌باشد.

  برای بهره برداری و اطلاع بیشتر، کلیه گواهینامههای موقت و دانشنامههای صادره از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی تحت پوشش ادارهکل دانشآموختگان سازمان امور دانشجویان و همچنین دانشگاهها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی غیردولتی- غیرانتفاعی حوزه استانها، تحت پوشش دانشگاههای منتخب استانی قابل بررسی و راستی آزمایی میباشد و اشخاص حقیق و حقوقی میتوانند با اسکن QR CODE یا درج کد صحت 20 رقمی در قسمت (خدمات - استعلام کد صحت) تاییدیه تحصیلی را بصورت برخط مشاهده و در صورت نیاز نسبت به چاپ آن اقدام نمایند. فهرست دانشگاههای مذکور در صفحه اینترنتی اداره کل امور دانش آموختگان grad.saorg.ir قابل دسترسی است

چنانچه صحت صدور و اعتبار مدارک دانش آموختگان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشورمان مورد نیاز مراجع مرتبط کشور متوقف فیه( مانند مقامات دانشگاهی یا موسسات اعتبارسنجی مدارک تحصیلی ) می‌باشد، اطلاع رسانی مناسب از طریق مکاتبه یا انتشار در صفحه اختصاصی نمایندگی مزید امتنان خواهد بود.