توصیه های مسافرتی

باسمه تعالی

 *توصیه‌های مسافرتی 

از کلیه هموطنان عزیز و ایرانیان محترم که جهت انجام امور بازرگانی و یا گردشگری قصد سفر به کشور جمهوری کنیا را دارند، اکیدا توصیه می نماید قبل از عزیمت، سفارت جمهوری اسلامی ایران در نایروبی را از طریق مکاتبه (ایمیل) و یا تماس تلفنی در جریان سفر خود قرار دهند.  

1)  برای اخذ روادید ورود به کشور جمهوری کنیا به سایت evisa.go.ke مراجعه و درخواست روادید دهید. لازم به ذکر می‌باشد بدون روادید خارج از مقررات بوده و تبعات قانونی خواهد داشت.

2)  مسافران محترم از پذیرش بار افراد ناشناس اکیدا خودداری نمایند زیرا بار مربوطه حتی به بهانه ارسال کتاب یا مدارک ممکن است حاوی مواد ممنوعه باشد در این صورت تمامی تبعات قانونی و قضایی ناشی از وارد کردن مواد ممنوعه مربوط به فرد حمل کننده بار خواهد بود.

3)  ورود داروهای روان گردان، آرامبخش‌های حاوی کدئین و... ممنوع می‌باشد.

4)  از چادر زدن در پارک‌ها یا اماکن عمومی و تفریحی اکیدآ خودداری فرمایید.

5) تمامی اتباع کشورمان اکیدا توجه داشته باشند که از اطمینان به افراد ناشناس جهت جابه جایی پول یا تبدیل پول خودداری کنند.

6) اتباع محترم کشورمان که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های جمهوری کنیا را دارند، حتما قبل از ثبت نام نسبت به اعتبار علمی مدرک دانشگاه مورد نظر در وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران کسب اطلاع نمایند تا از هدر رفت وقت و هزینه خودداری شود.

7) افرادی که قصد انتقال مدارک تحصیلی یا مالی از داخل کشور به جمهوری کنیا را دارند حتما پیش از خروج از کشور مدارک مذکور را طی ترجمه رسمی‌ به تایید اداره ثبت اسناد وزارت امور خارجه برسانند تا در این نمایندگی قابل تایید باشد.

8) اتباع عزیز کشورمان از اطمینان به هر فرد ایرانی یا غیر ایرانی که مدعی اخذ ویزا از سفارت‌های خارجی است خودداری کرده و سرمایه مالی خود را دراختیار این افراد قرار ندهند.

9) اتباع محترم کشورمان در هنگام خروج از کشور علاوه بر مدرک مسافرتی که گذرنامه معتبر می‌باشد، مدارک هویتی شامل کارت ملی و شناسنامه نیز همراه داشته باشند تا درصورت بروز مشکل برای گذرنامه مانند مفقود شدن یا مخدوش شدن، امکان صدور گذرنامه یا برگ عبور فراهم باشد.

10)  کشور  جمهوری کنیا قوانین خاصی دارد از جمله در دست داشتن نایلون و سیگار کشیدن در انزار عمومی  و همچنین انداختن زباله به خیابان و پیاده رو ها ممنوع می‌باشد.

 

  • قوانین و عرف‌های محلی:در کشور جمهوری کنیا، امنیت اجتماعی مناسبی بر قرار می‌باشد بنابراین هنجارشکنی‌های چندانی مشاهده نمی‌گردد؛ لکن توصیه می‌شود اتباع کشورمان از اطمینان و اعتماد به افراد ناشناس خودداری نمایند. ضمنا مردم کنیا توجه زیادی به مفاهیم و نمادهای مذهبی خود دارند لذا اتباع کشورمان در هنگام حضور در بناهای مذهبی به قصد بازدید، تمامی مقررات مربوطه را رعایت کرده و از هرگونه بی حرمتی خودداری نمایند .
  • مدارک مورد نیاز جهت ورود:ضرورت دارد که تمامی اتباع کشورمان گذرنامه معتبر ایرانی به همراه داشته باشند که حداقل هفت ماه از تاریخ اعتبار آن باقی مانده باشد. تمامی ایرانیان قبل از ورود به این کشور روادید از سفارت  جمهوری کنیا در ایران اخذ و پس از پایان مدت روادید اخذ شده از کشور کنیا خارج شوند. برای دانشجویان پس از ورود و ثبت نام، دانشگاه مربوطه اقدام به اخذ اقامت جهت دانشجو و والدین (در صورت درخواست) می‌نماید که در هر سال تحصیلی توسط دانشگاه و با ارسال به اداره اقامت تمدید می‌گردد.
  • بهداشت و درمان:مالاریا, وبا, ایفوئید, هپاتیت و ایدز بیماری‌های قالب در کنیا هستند لذا قبل از سفر به کنیا واکسن‌های لازم صورت پذیرد .اتباع محترم ایرانی توجه داشته باشند که قیمت ارز، هزینه درمان در کنیا بیشتر از کشورمان می‌باشد.
  • ارز رایج و توصیه‌های تجاری و اقتصادی:ارز رایج کشور کنیا شیلینگ می‌باشد که در حال حاضر تقریبا هر 100شیلینگ معادل سی و پنج هزارتومان می‌باشد. توصیه می‌شود که مسافران قبل از ورود به کنیا مقداری ارز مصرفی برای نیازهای اولیه همراه داشته باشند و در روزهای آتی می‌توانند از صرافی‌های معتبر در مراکز خرید جهت تبدیل ارز یورو و و دلار به ارز شیلینگ استفاده نمایند.